Blog

Onze blogs gaan over onderwerpen die te maken hebben met jouw digitale strategie. Dat kan social media zijn. Of inbound marketing. Of websites. Of over een combinatie ervan. We hebben recent een heel aantal blogs opgeruimd en beginnen overnieuw. Deel, reageer, stel je vragen. We love to hear from u!

5 handige tips voor jouw content strategie

13-jun-2016 12:11:14 Topics: Inbound marketing, Digitale strategie, Content marketing

Content_strategieDe klant staat natuurlijk altijd al centraal in marketing, maar
de behoefte van deze klant verandert wel. Ze willen niet meer overtuigd worden van hoe geweldig jouw producten wel niet zijn, nee, ze willen geholpen worden bij hen aankoopproces. Hiervoor moet de juiste content gecreëerd worden, content waar de klant van houdt. Dit betekent een goede content strategie, maar deze is echter lastig om op te stellen en te implementeren. Daarom een aantal handige tips op een rijtje!  

1. Ken je publiek

De content die je creëert moet waardevol zijn voor je publiek. Het is dus erg belangrijk dat je je publiek kent. Het publiek bestaat uit buyer persona’s, dit zijn fictieve weergaves van jouw ideale klanten. Hiermee heb je een beter begrip van de klanten wat gebaseerd is op research uit de markt en klantenbestand. Door het gebruiken van buyer persona’s kan je gerichte content creëren.

2. Varieer in verschillende type content

Bloggen en Ebooks zijn van essentieel belang voor SEO, maar je kan ook gerust experimenteren met andere vormen. Door de variatie blijft de buyer persona geïnteresseerd en dit zorgt voor verschillende indrukken. Maak dus ook eens gebruik van video’s, interviews, webinars of een leuke poll.

3. Maak gebruik van de 80/20 regel80_20_regel

Bij content marketing gaat het erom dat je de buyer persona helpt in het aankoopproces. Hierop is de 80/20 regel van toepassing. Je moet er namelijk voor zorgen dat niet meer dan 20% van je content bestaat uit promotie voor jouw product of bedrijf. Want hoe meer jij je buyer persona helpt hoe meer zij de waarde van jouw bedrijf inzien. Voor het grootste gedeelte (overige 80%) moet jouw content dus educatief, entertainend en informatief zijn.

4. Zorg ervoor dat jouw content de juiste keywords bevat

Naast het creëren van de content is het natuurlijk ook erg belangrijk dat je content goed gevonden wordt. Bij het schrijven van nieuwe content moeten de belangrijke keywords dus ook gebruikt worden. Dit komt de SEO uiteraard ten goede.

5. Zorg ervoor dat jouw content aansluit op het aankoopproces

Jouw buyer persona helpen in het aankoopproces, dat is belangrijk. Maar hoe verloopt dat aankoopproces eigenlijk? De buyer persona doorloopt verschillende fases, de content die moet hier dus ook op aansluiten. In de attract fase is de buyer persona nog aan het oriënteren en merkt hij pas dat hij een probleem heeft, hier moet dus de juiste content voor geschreven worden. Dit kan met bijvoorbeeld blogs of social media posts. In de convert fase gaat de buyer persona wat verder op onderzoek uit en wil hij meer nieuwe informatie, bijvoorbeeld met whitepapers of Ebooks. Kortom, schrijf jouw content op basis van de fase waar de buyer persona zich in bevindt.Fasen_aankoopproces

Meer tips?

Dit zijn zomaar een aantal tips die je kunnen helpen met opzetten of het implementeren van een succesvolle content strategie. Dit is uiteraard niet het enige wat belangrijk is, want er zijn nog heel veel belangrijke factoren die meespelen bij een succesvolle content strategie. Het opstellen van bijvoorbeeld een content kalender kan hierbij helpen. Voor nog meer informatie en handige tips over een content strategie geven wij een gratis masterclass, klik op onderstaande link en schrijf je snel in!Masterclass Contentstrategie

Recente blogs

Schrijf je in voor e-mail updates