Blog

Onze blogs gaan over onderwerpen die te maken hebben met jouw digitale strategie. Dat kan social media zijn. Of inbound marketing. Of websites. Of over een combinatie ervan. We hebben recent een heel aantal blogs opgeruimd en beginnen opnieuw. Deel, reageer, stel je vragen. We love to hear from u!

5 tips om je Buyer Persona te bepalen

2-aug-2017 14:25:28 Topics: Inbound marketing

Een goede, specifieke beschrijving van je Buyer Persona is zonder twijfel het begin van een nieuw succes in je marketingstrategie. Zodra je de Buyer Persona geïdentificeerd hebt kan je veel gemakkelijker content creëren waarmee je mensen verder helpt. Een heerlijke manier van marketing, voor zowel de ontvanger als de uitvoerder. Maar hoe kom je nou precies tot die Buyer Persona? Wat is daarvoor nodig? Welke vragen dienen beantwoord te worden? Hier alvast vijf tips die je verder helpen!

Lees verder

8 nuttige tips voor het uitbreiden van jouw social media reach

8-mei-2017 13:14:00 Topics: Twitter, Facebook, LinkedIn, Social media, Content marketing

8 nuttige tips voor het uitbreiden van jouw  social media reach

Het uiteindelijke doel van Social Media? Meestal is dat het binnenhalen van nieuwe klanten.

Om van je social media een bron van nieuwe klanten te maken moet je eerst zorgen dat men je hoort! Dit betekent dat je likes, volgers en delers moet verzamelen op Facebook, Twitter, LinkedIn en andere Social Media kanalen. Want: hoe meer volgers, likes en delers je hebt, hoe groter je bereik is. En hoe meer mensen je horen, hoe groter de kans dat daar iemand tussen zit die jij kan helpen!

Voordat je dus nieuwe klanten via Social Media kunt krijgen, moet je voor bereik zorgen. En dus voor volgers!

Lees verder

Marketeer, je kan niet meer zonder een goede buyer persona!

24-apr-2017 8:30:00 Topics: Inbound marketing, Marketing, Content marketing

wat-is-een-buyer-personaHet begrip 'doelgroep' klinkt je waarschijnlijk wel bekend in de oren. Maar hoe zit dat met de 'buyer persona'? Je kan er veel meer kanten mee op dan met een doelgroep! Je branding, marketing en sales organiseer je rondom je buyer persona's.

Lees verder

Blunders en buyer persona's

3-apr-2017 21:25:00 Topics: blog, buyer persona, contentcreatie, onderscheidend

Blunders en Buyer Persona's

Durf jij ze te vertellen? Jouw blunders? Eerlijk gezegd pas ik de control-alt-delete combinatie regelmatig toe in mijn geheugen, want ik wil ze gewoon niet onthouden, die blunders. Toch beging ik laatst een blunder, die ik maar niet kan vergeten.

Ja, nu blijf je natuurlijk doorlezen omdat je mijn blunder wilt weten! Zou ik ook doen, want blunders zijn vaak om te (glim)lachen. Oké, ik beloof je dat ik je twee blunders vertel. De rest van mijn blunders ben ik vergeten ;-) 

Lees verder

WhatsApp voor jouw vrienden en familie, maar ook voor jouw klanten?

21-jun-2016 12:46:02 Topics: WhatsApp, Social media, blog, Marketing

 

WhatsApp_Logo_2.pngWhatsApp is misschien wel 's werelds snelst groeiend communicatieplatform. De applicatie die in 2010 is gelanceerd, heeft nu meer dan 30 miljard dagelijks berichten. Dit is het dubbele van het aantal dagelijkse berichten per dag op het in 2004 opgerichte Facebook. Met zoveel berichtenverkeer en meer dan 700 miljoen actieve gebruikers, kan je bijna niet deze voor de hand liggende zakelijke kans aan je voorbij laten gaan. Toch? In deze blog zijn 5 manieren om WhatsApp in jouw bedrijf te integreren toegelicht.

 

Lees verder

5 handige tips voor jouw content strategie

13-jun-2016 12:11:14 Topics: Inbound marketing, Digitale strategie, Content marketing

Content_strategieDe klant staat natuurlijk altijd al centraal in marketing, maar
de behoefte van deze klant verandert wel. Ze willen niet meer overtuigd worden van hoe geweldig jouw producten wel niet zijn, nee, ze willen geholpen worden bij hen aankoopproces. Hiervoor moet de juiste content gecreëerd worden, content waar de klant van houdt. Dit betekent een goede content strategie, maar deze is echter lastig om op te stellen en te implementeren. Daarom een aantal handige tips op een rijtje!  

Lees verder

Waarom mensen liken, delen en reageren op jouw Facebook posts

6-jun-2016 15:30:00 Topics: Social media, Facebook

4 jaar geleden was het algoritme van Facebook nog niet zo geavanceerd als dat het nu is. In 2012 zag je namelijk elke post van ieder bedrijf die je had geliked. Dit zorgde er automatisch voor dat je als bedrijf meer likes op je Facebookpagina kreeg, want iedereen zag je geplaatste bericht wat zorgde voor een hoge postreach. Hedendaags is dat anders door de komst van Edgerank. Edgerank is het bedrijf achter de schermen bij Facebook dat bepaalt wat wel en niet in de tijdlijnen van lezers terecht komt. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw geplaatste bericht slechts aan 1% van je volgers getoond wordt. Spannende/leuke verhalen worden getoond aan meer volgers, saaie verhalen minder. Instagram krijgt tegenwoordig speciale bedrijfaccounts, waardoor jij je makkelijker als bedrijf kan aanmelden. Het is daarom zaak om de kern te weten waarom mensen liken, delen en reageren op jouw facebook bericht. We beginnen met de dingen die je absoluut NIET moet doen.

Lees verder

#10 #Snelle #Instagram #Tips

30-mei-2016 14:11:20 Topics: Social media, Instagram

Instagram is booming onder de jeugd, maar ook up and coming bij steeds meer bedrijven. Dagelijks worden maar liefst 70 miljoen foto's gedeeld. 70 miljoen! Dat zegt genoeg, toch? Wil jij ook met jouw bedrijf Instagram ontdekken, onwijs gave berichten maken en volgers verzamelen? Dan helpen wij jou graag op weg met deze #10 snelle Instagram tips! 

Instagram_tips

Lees verder

Must read blogs

27-mei-2016 11:26:03 Topics: blog

must-read-blogs-mei-2016Een extra blog deze week met must read blogs die ik tegenkwam en waarvan ik denk dat ze het lezen meer dan waard zijn. Over onder andere de digitale spionnen in je woonkamer, selfie marketing en de uitgereikte SAN accenten.    

Lees verder

Smarketing: 5 stappen om sales en marketing op elkaar af te stemmen

23-mei-2016 15:13:02 Topics: Marketing, Sales, Smarketing, omzet, leads

 

Dus, waar hebben we het eigenlijk over met 'Smarketing'? Simpel gezegd: Smarketing is het op elkaar afstemmen van marketing- en salesstrategieën op basis van gezamenlijke doelen en buyer persona's, met als uiteindelijk doel een geïntegreerde aanpak voor beiden te creëren. Marketing Success

Door de klassieke muren tussen sales en marketing te verwijderen en de afdelingen in staat te stellen gebruik te maken van elkaars data en kennis, ontstaat er een leercirkel die leidt tot efficiëntere leadafhandeling en uiteindelijk meer omzet. 

Als het goed wordt uitgevoerd, kan Smarketing de omzet aanzienlijk verhogen. Uit een studie van de Aberdeen Group blijkt dat organisaties die dit goed geregeld hebben, de jaarlijkse opbrengst met 20% is gegroeid, terwijl hun concurrenten die dit niet deden hun opbrengst met 4% zagen dalen. 

Lees verder

Recente blogs

Schrijf je in voor e-mail updates