Blog

Onze blogs gaan over onderwerpen die te maken hebben met jouw digitale strategie. Dat kan social media zijn. Of inbound marketing. Of websites. Of over een combinatie ervan. We hebben recent een heel aantal blogs opgeruimd en beginnen opnieuw. Deel, reageer, stel je vragen. We love to hear from u!

8 nuttige tips voor het uitbreiden van jouw social media reach

8-mei-2017 13:14:00 Topics: Social media, Twitter, Content marketing, Facebook, LinkedIn

8 nuttige tips voor het uitbreiden van jouw  social media reach

Het uiteindelijke doel van Social Media? Meestal is dat het binnenhalen van nieuwe klanten.

Om van je social media een bron van nieuwe klanten te maken moet je eerst zorgen dat men je hoort! Dit betekent dat je likes, volgers en delers moet verzamelen op Facebook, Twitter, LinkedIn en andere Social Media kanalen. Want: hoe meer volgers, likes en delers je hebt, hoe groter je bereik is. En hoe meer mensen je horen, hoe groter de kans dat daar iemand tussen zit die jij kan helpen!

Voordat je dus nieuwe klanten via Social Media kunt krijgen, moet je voor bereik zorgen. En dus voor volgers!

Lees verder

Waarom mensen liken, delen en reageren op jouw Facebook posts

6-jun-2016 15:30:00 Topics: Social media, Facebook

4 jaar geleden was het algoritme van Facebook nog niet zo geavanceerd als dat het nu is. In 2012 zag je namelijk elke post van ieder bedrijf die je had geliked. Dit zorgde er automatisch voor dat je als bedrijf meer likes op je Facebookpagina kreeg, want iedereen zag je geplaatste bericht wat zorgde voor een hoge postreach. Hedendaags is dat anders door de komst van Edgerank. Edgerank is het bedrijf achter de schermen bij Facebook dat bepaalt wat wel en niet in de tijdlijnen van lezers terecht komt. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw geplaatste bericht slechts aan 1% van je volgers getoond wordt. Spannende/leuke verhalen worden getoond aan meer volgers, saaie verhalen minder. Instagram krijgt tegenwoordig speciale bedrijfaccounts, waardoor jij je makkelijker als bedrijf kan aanmelden. Het is daarom zaak om de kern te weten waarom mensen liken, delen en reageren op jouw facebook bericht. We beginnen met de dingen die je absoluut NIET moet doen.

Lees verder

Weet je wel zeker dat je een like, deel en win actie wil opzetten?

2-mei-2016 16:11:37 Topics: Social media, Facebook

Like_share_and_win_contest.jpg

Like, deel en win acties, soms staat je tijdlijn er vol mee. Maar waarom eigenlijk? Wat willen die bedrijven daarmee bereiken? En is het nog wel effectief? Het levert namelijk een flink aantal gelukszoekers op, en heel veel irritaties! 

Lees verder

Communiceer met je klanten via social media in 3 stappen

18-apr-2016 16:30:44 Topics: Social media, Twitter, Facebook, Succesfactoren

Onmisbaar, noodzakelijk en essentieel: Social Media Kanalensocial media. 88% van alle bedrijven op aarde gebruiken het, maar hoeveel van die bedrijven zijn actief? Weinig. Hoeveel bedrijven gebruiken social media naar behoren? Nog minder. Wees niet een van hen, dit kost je namelijk klanten. Met deze blog geef ik je een aantal kritische succesfactoren die je een stapje verder helpen. Ik richt mij daarbij niet alleen op frequentie van social media posts, maar ook op inhoud, handige tips en betrokkenheid.

Lees verder

Gebruik privé social media van werknemers in je online marketing! 4 redenen.

5-feb-2016 14:28:53 Topics: Social media, Twitter, Marketing, Visie, Facebook, posting, marketing strategie

masterclass-social-media-strategie.pngStiekem heb je vast al eens bedacht dat de privé Facebook, Twitter en LinkedIn van je medewerkers goed van pas zouden kunnen komen in je online marketingstrategie. Maar hoe stel je dit tactisch voor? In deze blog lees je 4 redenen waarom je nú serieus werk moet maken van de de social media-betrokkenheid van werknemers bij je bedrijf, en hoe je ze hiervan overtuigt!

Lees verder

Like of dislike op Facebook? I Don’t Care!

5-okt-2015 21:44:00 Topics: Facebook

dislike_button_facebook

Het gaat dus gebeuren. Binnenkort kunnen we liken en disliken. Of nee, even goed luisteren of lezen. Het wordt niet een echte dislike button, maar iets anders. Maar de vraag is in ieder geval groot, naar zo’n knop. Facebook hoort hem al jaren en nu heeft Zuckerberg gereageerd dat ze eraan werken. Aan een knop waarmee je empathie kan tonen. Op de een of andere manier. Op zich aardig, maar waarom is dit eigenlijk een ‘big deal’ waar wereldwijd veel aandacht voor is?

Lees verder

15 Dingen die je echt nooit moet doen op Facebook!

8-sep-2015 12:00:00 Topics: Facebook

 Facebook failHet grootste probleem van Facebook is de mensen die erop zitten. Die mensen posten en delen op de een of andere manier altijd de meest irritante dingen. Vind ik dan ;) Daarom bij deze 15 dingen die je absoluut niet moet doen op Facebook!

 

Lees verder

10 Tips voor het gebruik van Social Media

3-aug-2015 10:00:00 Topics: Social media, Twitter, Digitale strategie, Facebook

Social media is niet meer weg te denken uit je bedrijfsvoering. Uit onderzoek is gebleken dat al meer dan de helft van de ondernemers social media gebruikt. In de meeste gevallen wordt het gebruikt om meer potentiele klanten te bereiken of naamsbekendheid te genereren. De voordelen van social media worden steeds vaker erkend en de toetredingsdrempel is erg laag. Door het stijgende aantal bedrijven dat social media inzet om marketingdoelstellingen te behalen, stijgt ook de vraag naar regels en handleidingen voor het gebruik ervan. Zo blijkt ook dat maar éénderde van de ondernemers een beleid of strategie heeft opgesteld voor social media. Hoe gebruik je de verschillende netwerken zo dat ze daadwerkelijk waardevol worden voor jouw bedrijf?

Hieronder 10 tips voor het gebruik van social media:

Social Media

 

Lees verder

9 gratis tools om je social media te analyseren

29-jun-2015 8:30:00 Topics: Social media, Twitter, Rendement, Pinterest, Facebook

Wil je weten wat wel en niet werkt op social media?

Mond-tot-mond reclame is erg krachtig. Door het vertrouwen van je publiek te verdienen vergroot je de kans dat ze je producten of diensten willen aanbevelen bij hun vrienden. Waarschijnlijk heb je al Facebook, Twitter of een ander platform in gebruik om verbinding en wellicht zelfs thought leadership te creeren in jouw (online) omgeving. Analysetools voor social media kunnen je helpen om gevoel te krijgen bij hoe goed je social media marketing inspanningen renderen én bij het vinden van punten die voor verbetering vatbaar zijn. 

Afbeeldingsresultaat voor social media tools free

Lees verder

Recente blogs

Schrijf je in voor e-mail updates