Blog

Onze blogs gaan over onderwerpen die te maken hebben met jouw digitale strategie. Dat kan social media zijn. Of inbound marketing. Of websites. Of over een combinatie ervan. We hebben recent een heel aantal blogs opgeruimd en beginnen opnieuw. Deel, reageer, stel je vragen. We love to hear from u!

5 tips om je Buyer Persona te bepalen

2-aug-2017 14:25:28 Topics: Inbound marketing

Een goede, specifieke beschrijving van je Buyer Persona is zonder twijfel het begin van een nieuw succes in je marketingstrategie. Zodra je de Buyer Persona geïdentificeerd hebt kan je veel gemakkelijker content creëren waarmee je mensen verder helpt. Een heerlijke manier van marketing, voor zowel de ontvanger als de uitvoerder. Maar hoe kom je nou precies tot die Buyer Persona? Wat is daarvoor nodig? Welke vragen dienen beantwoord te worden? Hier alvast vijf tips die je verder helpen!

Lees verder

Marketeer, je kan niet meer zonder een goede buyer persona!

24-apr-2017 8:30:00 Topics: Inbound marketing, Marketing, Content marketing

wat-is-een-buyer-personaHet begrip 'doelgroep' klinkt je waarschijnlijk wel bekend in de oren. Maar hoe zit dat met de 'buyer persona'? Je kan er veel meer kanten mee op dan met een doelgroep! Je branding, marketing en sales organiseer je rondom je buyer persona's.

Lees verder

5 handige tips voor jouw content strategie

13-jun-2016 12:11:14 Topics: Inbound marketing, Digitale strategie, Content marketing

Content_strategieDe klant staat natuurlijk altijd al centraal in marketing, maar
de behoefte van deze klant verandert wel. Ze willen niet meer overtuigd worden van hoe geweldig jouw producten wel niet zijn, nee, ze willen geholpen worden bij hen aankoopproces. Hiervoor moet de juiste content gecreëerd worden, content waar de klant van houdt. Dit betekent een goede content strategie, maar deze is echter lastig om op te stellen en te implementeren. Daarom een aantal handige tips op een rijtje!  

Lees verder

'How to' manage je marketingcampagne efficiënter met inbound marketing

29-mrt-2016 11:06:14 Topics: Inbound marketing, Marketing Automation, Online campagnes


efficiënt online marketing campagne.jpgHeb je een nieuw of verbeterd product of dienst in de markt te zetten? Dan kies je vast voor het opzetten van een marketingcampagne. Je denkt direct aan email, een nieuwsbericht op je website en misschien wel online (en/of offline) adverteren. Net zo lang tot je de verkoop van je product ziet stijgen. Op zich is hier niks mis mee hoor, maar voelt het niet een beetje als schieten met hagel? Met inbound marketing weet je precies wat je aan het doen bent in je campagne! In deze blog de belangrijkste manieren waarop inbound marketing je helpt om je marketingcampagne efficiënter te managen. 

Lees verder

Marketing Automation: het ideaal, de realiteit en de kansen

8-mrt-2016 14:55:36 Topics: Inbound marketing, Marketing Automation, Marketing Software

Marketing Automation kansen.jpgIedere zichzelf respecterende marketeer is bezig met, of zich aan het voorbereiden op, marketing automation. Als je de media mag geloven, is marketing automation het belangrijkste dat een marketeer moet doen en de holy grail in het verwerven van nieuwe klanten. Is dat echt zo? 

In dit blog schrijf ik over het ideaal, de werkelijkheid en de kansen van marketing automation. Als uitsmijter wil ik een prachtige opmerking over marketing automation met je delen, waarvan ik heel benieuwd ben wat jij daarvan vindt! 

Lees verder

11 tips om goede landing pages te maken

24-aug-2015 8:38:00 Topics: Inbound marketing, landing page

 

11 eenvoudige (maar cruciale) tips om de perfecte landing pages te maken

Een perfecte landing page maken is niet moeilijk. wat_is_een_goede_landings..pagina_Zolang je je aan een paar eenvoudige richtlijnen houdt gaat het je lukken om te zorgen dat de eerste handel met je potentiële klant gaat plaatsvinden. Ruilhandel wel te verstaan! In ruil voor persoonsgegevens lever je gratis service aan je prospect. Denk aan service zoals een whitepaper over een specifiek onderwerp, deelname aan een gratis webinar of masterclass of een gratis consult.

In ruil voor de kennis die jij verstrekt krijg je gegevens over de geïnteresseerde terug. Je weet bijvoorbeeld een voornaam en een mailadres. Niet om daarna eens gezellig te gaan spammen, maar hooguit een keer te controleren of hij of zij geïnteresseerd is in meer informatie over dit onderwerp. Rustig opbouwen volgens het principe van inbound marketing.

Fasten your seatbelts .. de 11 tips die je helpen een perfecte landingspagina te maken zijn:

Lees verder

Zijn de 4 P's in marketing passé?

6-aug-2015 9:30:00 Topics: Inbound marketing, Marketing

Stel je jezelf ook weleens de vraag of die oude marketingprincipes nog steeds gelden? Is het marketingvak zodanig veranderd dat je weer opnieuw de boeken in moet? Is al je geleerde kennis toe aan volledige vervanging? Kunnen de 4 of 5 P's van marketing rechtstreeks in het (ronde) archief? 

Ja en nee. Er is wel serieus werk aan de winkel. In dit blog lees je dat de marketingkansen en successen voor het oprapen liggen.

afstoffen_van_je_marketingkennis

Lees verder

Zo doe je inbound marketing!

22-jun-2015 9:30:00 Topics: Inbound marketing

Je hoort er veel over, maar hoe doe je het eigenlijk? En ook, wat is inbound marketing precies? In deze blog leg ik dat uit aan de hand van het schenken van aandacht, eten en een Berliner bol.  

berliner_bolberliner_bolberliner_bolberliner_bol

Lees verder

De psychology van sales (en online) marketing

18-mei-2015 8:30:00 Topics: Inbound marketing, Psychologie

Het mooie van internationaal werken, is dat er soms vanaf onverwachte locaties inspiratie en zelfs het aanbod van content komt. Dit keer kregen we van Ghergich & Co een fantastische infographic over de psychologie van sales en marketing. Een must read voor iedereen die met sales en/of marketing bezig is. 

Blog_Psychologie_marketing_-_Digital_Masters

Lees verder

Inbound marketing voor werving & selectie

11-mei-2015 8:15:00 Topics: Inbound marketing, Content marketing

Wat een prachtige infographic over werving & selectie en hoe inbound marketing hier een perfecte marketingstrategie voor is! 

Bij Digital Masters leggen we inbound marketing kortweg uit met "stop met verkopen, help met aankopen". Dat geldt net zo goed voor werving en selectie van nieuw personeel. Stop met het verkopen van banen, maar help mensen met het zoeken van hun droombaan. Dat levert uiteindelijk de langste relatie op en dat is wat je wilt wanneer je nieuwe mensen zoekt, dat ze lang bij en met je blijven werken.

Blog_Inbound_Werving__Selectie_Digital_Masters_1
Lees verder

Recente blogs

Schrijf je in voor e-mail updates