Webbezoekers Blijven Op Je Site Door Interessante Content In De Goede Vorm
CONTENT

content
 
Met goede content wordt jouw lezer geprikkeld. Weet daarom waar je lezer van houdt en geef hem informatie waar hij écht op zit te wachten. Denk niet dat content alleen maar over webtekst gaat. Nee hoor, ook blogs, e-books, video en webcast is gevuld met content waar je lezer naar op zoek is. 
 
 
Goede content helpt je klant in zijn aankoop

Contentstrategie Waar Je Echt Wat Aan Hebt

Contentstrategie

Strategie betekent vooruit kijken, wat wil je bereiken met je teksten, hoe sluit je aan op de behoefte van je potentiele klant? Marketing Meesters helpen je daar bij, strategie is namelijk echt ons ding. 

Content is maatwerk

Schrijven begint met lezen. Strepen. Fijnslijpen. Dat is ook zo met contentcreatie. Wat wil je lezer? De kunst is om je content zo te schrijven dat de lezer precies dat bij je vindt, wat hij zoekt. Dat is maatwerk.

Uitbesteden

We zijn ervan overtuigd dat er een contentmaster in je schuilt. Maar misschien ben jij daar niet zo van overtuigd of is je credo: ik ben bij mijn klanten, iemand anders schrijft. Marketing Meesters neemt je contentstress graag uit handen. 

Wat is goede content?

Goede content is content die past bij je lezer. En! Goede content is bepalend voor je SEO, hoe succesvol is je vindbaarheid in Google. Algemene webteksten, blogs, whitepapers, plaatjes, video's; allemaal content. Maar ook de onderschriften bij plaatjes, metabeschrijvingen, de juiste headers. Goede content boeit en zorgt voor vindbaarheid.

Snel aan de slag: schrijf je in voor een Masterclass Vindbaarheid van Websites!

contentstrategie-helpt-je-SEO
De lezer

Vrijwel niemand is weerbarstiger dan de lezer van je website. "Niet interessant? Dan ben ik weg." Verplaats je in je webbezoeker met een buyer persona beschrijving. 

Doelen

Begrijp met welk doel wordt je website bezocht? En wat het doel is wat jij hebt met je website. Die doelen vormen het uitgangspunt voor je contentstrategie.

 

Boeien en binden.
Boei je lezer, verras hem en verbaas hem. Geef leesvoer waar hij wat aan heeft. En bovenal, zet je lezer toe tot actie of om iets te ondernemen. Met een goed whitepaper bijvoorbeeld.

 

 


 

 

content-is-king

Content en klant zijn KING!

De klant is koning en content is king. Vraag het een SEO-expert en hij of zij zal je hierin bevestigen. Goede content maken is een vak, en wij helpen je graag. Wat we weten, delen we graag, we leren je zelf goede content maken graag aan. 

Social media

Je social mediaberichten maken deel uit van je contentstrategie. Want je wil wel doel treffen, ook met je tweets en Facebook berichten.

Whitepapers en e-books

Lezers zijn gek op gratis whitepapers en ebooks. De moderne lezer wil zichzelf overtuigen en daar helpt goede content enorm bij. 

Film en video

Wat is er beter dan wanneer je lezer jouw content begint te delen. Een lekker YouTube-filmpje leent zich daar goed voor. En die maken we graag voor je. 

 

 


 

 

Content, contentstratetie, contentmarketing?

Contentmarketing. Contentstrategie. Contentcuratie. Je moet onderhand een expert zijn om een beetje leuk online voor de dag te komen. We zetten de belangrijkste termen om te onthouden op een rijtje voor je.

keep-calm-and-create-content
Contentmarketing
Contentmarketing gaat over het WAT en bestaat uit een aantal disciplines, waar marketingcommunicatie, social media en SEO de boventoon voeren. Contentmarketing gaat dus over de inhoud.
 
Contentstrategie

Strategie gaat over HOE en dus over de wijze waarop de content wordt ingezet. Bij 'hoe' hoort hier ook wanneer en met welke frequentie. Contentstrategie gaat over het proces.

 

Contentcuratie

Contentcuratie is content die je uit andere bronnen verzamelt, mogelijk herordent, en verrijkt, voorziet van eigen content. Ouderwets hergebruik dus. En heel gebruikelijk. Let wel op de bronvermelding.  

 

 

 


 

 

digital_masters_helping_you_out_there