Er zijn zoveel redenen waarom je whitepapers of e-books wilt schrijven. Je kunt al je kennis delen, jezelf als expert in de schijnwerpers zetten, in je boek aanbiedingen doen aan je klanten. Beste reden: omdat je je klanten ermee helpt in hun aankoopproces. Whitepapers en e-books lenen zich perfect om op een landingspagina te zetten en daarmee verhoog je je conversie. Het schrijven van e-books is gemakkelijker dan je denkt. Van een goed onderwerp naar de opzet en vervolgens hoofdstukken vullen. Het gaat (bijna) vanzelf!
Whitepapers en e-books zijn magisch marketing materiaal.
Je waardevolle kennis en ervaring is voor anderen supernuttig maar misschien wel heel onzichtbaar. Hoe ziet iemand aan jouw website hoe kundig je eigenlijk bent? Maak van je kennis en kunde een meetbaar ‘object of desire’. De digitale consument is de hele dag op zoek naar expertise. Hoe heerlijk is het wanneer ze die van jou vinden!
Is er verschil tussen whitepapers en e-books? De een beweert wel, een ander zegt van niet. Marketing Meesters kijkt zo: beide publicaties zijn een afspiegeling van je kennis en ervaring, praktische ‘zo doe je dat’ handleidingen. Whitepapers zijn minstens een pagina of 8, e-books lijken in omvang meer op ‘echte’ papieren boeken.
Content produceren is belangrijk. Het trekt lezers. Lezers die jouw potentiele klanten kunnen zijn. Die wil je natuurlijk niet missen. Maar waar te beginnen. Is schrijven echt alleen maar voor een enkeling weggelegd? Niks is minder waar, maar hoe je er ook over denkt, Marketing Meesters helpen je verder.