Met een goede inbound planning haal je het meeste uit inbound marketing. Of je nu Hubspotgebruiker bent, of zelf je inbound marketing inricht, je wilt maximaal rendement. Zorgen dat je potentiele klanten jou vinden. Dat doe je met de juiste content op de maat van de gebruiker, precies op het goede moment.
Goede contentplanning verloopt via een vaste structuur. Dat is wel zo makkelijk. Die structuur is opgebouwd op basis van je buyer persona’s, rondom hun vragen en wensen.
Wanneer je je klant goed kent, dan kan je daarop je content afstemmen en inrichten. Je social media goed instellen. De goede keywords gebruiken. Weten wanneer je potentiele klant welke content wil vinden.
Is inbound planning hetzelfde als contentmarketing? Of contentstrategie? Het is een combinatie van beiden, het hoe en het wat, afgestemd op je klant. En die noemen we hier de buyer persona. Hoe interessanter de content, hoe meer bezoek. En wat interessant is, bepaalt … precies, de klant!
We zoeken allang niet meer op een enkel woord. Google maakt het ons makkelijk door onze zoektermen af te maken. En zelf typen we meerdere zoekwoorden waarmee we zoeken naar antwoorden op vragen. Dat zijn long tail keywords.
Heb je je inbound planning in de vingers of kan je wel wat hulp gebruiken? We ondersteunen je graag. Het opzetten van een inbound planning is een vak en wij helpen je met alle fijne kneepjes ervan.