Zonder Stress En Altijd Op Tijd Precies De Juiste Content Op Je Website
INBOUND PLANNER

inbound_planning

 

Met een goede inbound planning haal je het meeste uit inbound marketing. Of je nu Hubspotgebruiker bent, of zelf je inbound marketing inricht, je wilt maximaal rendement. Zorgen dat je potentiele  klanten jou vinden. Dat doe je met de juiste content op de maat van de gebruiker, precies op het goede moment.
 

Met inbound planning wordt je online marketing een kassucces.

Met Inbound Planning Heb Je Je Contentstrategie Onder Controle

Contentplanning is structuur

Goede contentplanning verloopt via een vaste structuur. Dat is wel zo makkelijk. Die structuur is opgebouwd op basis van je buyer persona’s, rondom hun vragen en wensen.

Inrichten

Wanneer je je klant goed kent, dan kan je daarop je content afstemmen en inrichten. Je social media goed instellen. De goede keywords gebruiken. Weten wanneer je potentiele klant welke content wil vinden.

Uitbesteden of zelf doen?
Wij zijn meesters in het ontzorgen. We kunnen jouw inbound planning helemaal voor je uitvoeren. We vinden het ook cool om jou te vertellen hoe wij dit doen zodat je het zelf kan. Totally up to you!

Wat is inbound planning?

Is inbound planning hetzelfde als contentmarketing? Of contentstrategie? Het is een combinatie van beiden, het hoe en het wat, afgestemd op je klant. En die noemen we hier de buyer persona. Hoe interessanter de content, hoe meer bezoek. En wat interessant is, bepaalt … precies, de klant!

 
 inbound-planning-die-werkt
Buyer persona
Kruip in de huid van je klant. Is het een man of vrouw? Hoe zou hij kunnen heten? Welke online bronnen raadpleegt hij? Welke vragen typt hij in in Google? Een goede buyer persona zie je zo voor je. En dat helpt je met het plannen van je content.
Long tail keywords

We zoeken allang niet meer op een enkel woord. Google maakt het ons makkelijk door onze zoektermen af te maken. En zelf typen we meerdere zoekwoorden waarmee we zoeken naar antwoorden op vragen. Dat zijn long tail keywords. 

Contentkalender
Wanneer je weet waarop je potentiele klant zoekt, dan maak je je planning. Welke blog, met welke titel, wanneer? Welke boodschap in welke social media en hoe laat? Welke whitepaper? Wanneer dat webinar? Dat is nou inbound planning. Cool ain’t it?

 


 


inbound_marketing_campagnes_zijn_succesvol

Inbound campagnes die klanten trekken

Je haalt het meeste uit inbound marketing door gerichte campagnes uit te voeren. 50% van ons marketingbudget treft doel, maar we weten niet welke 50%, is old school. Met inbound marketing en planning, weet je precies wat de marketing-ROI is.
Doelen bepalen
Wie wil je met je campagne bereiken? Met welk aanbod, bv. Een whitepaper? Hiervoor maak je een landingspagina en een aantrekkelijke CTA.
Getting it out: promoten
Gebruik social media om aandacht voor je aanbod te vragen. En schrijf er een goede blog bij. Die blog zorgt er weer voor dat je beter gevonden wordt in zoekmachines.
Nurturing
Nurture – verzorg – je leads. Wordt je whitepaper gedownload? Wat doet de bezoeker verder nog op je site? Wordt je bericht gelike’d? Gedeeld? Met Hubspot heb je volledig inzicht en kan je precies de goede vervolgactie plannen. 

 


 

Marketing Meesters helpt

Heb je je inbound planning in de vingers of kan je wel wat hulp gebruiken? We ondersteunen je graag. Het opzetten van een inbound planning is een vak en wij helpen je met alle fijne kneepjes ervan. 

Digital-Masters-Inbound-Masters
1 – Intake
We beginnen met een intake. Wat zijn je marketingdoelen? Welke buyer persona’s horen bij jouw organisatie? Hoe inbound marketing ready is je website? Hoe staan je social media-kanalen en SEO ervoor?  
2- Voorbereiden
Op zoek naar het perfecte aanbod voor je buyer persona’s. We maken een planning, welke boodschap wordt wanneer geplaatst? Welke blog wanneer online? Welke keywords gebruiken we daarbij?
3 – Actie !
Show it off. De landingspagina gaat online met bijbehorende blog en social media berichten. Zet die magneet aan. Wie klikken er op de landingspagina? Wie downloaden? Wat is een succes (herhaal!) en wat kan beter (stel bij). Succes? Verzekerd.

 


 

Digital_Masters_helpt_met_inbound_planning,_precies_op_het_moment_dat_je_lezer_het_wil_zien