Wil je meer klanten bereiken en nog meer volgers op al je social media? Hoe groter de fanbase, hoe groter het bereik en resultaat. De juiste inrichting van je social media is daarvoor onmisbaar. Sociaal netwerken loont, maar daarbij moet je wel stilstaan bij informatie die doelgroepgericht is. Zo heb je de meeste kansen om je organisatie te profileren. Het begint allemaal met het inrichten van je social media kanalen.
Inrichten van social media is makkelijker dan je denkt (maar moet je wel ff doen)
Inrichten van social media gaat verder dan het aanmaken van een account. Geloof het of niet, maar er zijn bedrijven die op Twitter als avatar (fotootje) nog dat prachtige ei hebben staan. Leuk voor de Pasen of niet zo professioneel?
De Social Media Roadmap geeft inzicht in het gebruik van social media. De Social Media Roadmap is door Marketing Meesters ontwikkeld op basis van een groot aantal gesprekken met overheid en bedrijfsleven over socialmediagebruik. Op welke manier zet je social media in, en hoeveel volgers/likes/links is de “goede fanbase”? Het is niet erg om beginner te zijn, maar wel zonde van je tijd en inspanning als het "te bescheiden" blijkt. Op naar uitdagend!
In de kolommen van de Social Media Roadmap wordt de wijze van interactie, de mate van verbinding aangegeven. Juist omdat interactie en verbinding de ultieme drivers van gebruikers van social media zijn. De verschillende fasen van verbinding zijn: zenden, reageren en engagement.
Inrichten van social media is een kwestie van mouwen oprollen en aan de slag. Er zijn tal van klusjes die gedaan moeten worden, en je ziet zienderogen je fanbase groeien. Dat is stap 1. En daarna pak je door met de juiste berichten op de juiste tijd.
Communicatiemanager Against Cancer