Meer Likes, Meer Volgers, Meer Retweets Met Precies De Goede Inrichting Van Je Social Media
INRICHTING SOCIAL MEDIA

inrichting_social_media

 

Wil je meer klanten bereiken en nog meer volgers op al je social media? Hoe groter de fanbase, hoe groter het bereik en resultaat. De juiste inrichting van je social media is daarvoor onmisbaar. Sociaal netwerken loont, maar daarbij moet je wel stilstaan bij informatie die doelgroepgericht is. Zo heb je de meeste kansen om je organisatie te profileren. Het begint allemaal met het inrichten van je social media kanalen.

 Inrichten van social media is makkelijker dan je denkt (maar moet je wel ff doen)

Inrichten Van Social Media Doe(t) Je Goed

Gratis reclame
De kracht van een goede inrichting van al jouw social media levert overweldigende mond-tot-mondreclame. Niet alleen online. En dat is gratis!
Belevingswereld
Door onder andere Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube en Pinterest heb je direct toegang tot de belevingswereld van jouw klant. Daarmee doe jij je voordeel. Als je weet wat hun behoefte is, kun je direct reageren. En daar draait het om.
Beginnersfoutjes
Voorkomt beginnersfoutjes en ga niet lukraak op verschillende social media. Maak vooraf een plan en bedenk wie je per social medium wilt bereiken. Richt alles netjes in. Dan ben je professioneel bezig, zie je direct resultaat en is je fanbase je dankbaar.

Wat is inrichten van social media

Inrichten van social media gaat verder dan het aanmaken van een account. Geloof het of niet, maar er zijn bedrijven die op Twitter als avatar (fotootje) nog dat prachtige ei hebben staan. Leuk voor de Pasen of niet zo professioneel?

 

richt-je-social-media-zo-in-dat-verbinden-een-makkie-wordt

Doelen
Wat wil je met social media bereiken? Wil je meer klanten trekken, is inbound marketing je topprio, of wil je juist weten hoe je doelgroep over iets denkt. Wil je aan de slag met co-creatie? Het vaststellen van doelen ligt zo voor de hand maar ehhh vertel eens, hoe scherp zijn ze?
Social media kanalen
Ieder social media kanaal heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. Wat is de goede tekst in je Twitterbio, de info op je Facebookpage, de naam van je YoutUbe kanaal. Welke avatar, welke foto in de achtergrond, je logo prominent voorop, of liever de directeur? 
Vergroot je fanbase
Hoe bereik je je doelgroep? Wanneer zijn ze online? Op welke tijd kan je het beste een posting doen? En hoe meet je dat? Leer de (vaak gratis) tools kennen die je hierbij helpen.

 


 

waar_wil_je_zijn_in_de_social_media_roadmap

Social Media Roadmap

De Social Media Roadmap geeft inzicht in het gebruik van social media. De Social Media Roadmap is door Marketing Meesters ontwikkeld op basis van een groot aantal gesprekken met overheid en bedrijfsleven over socialmediagebruik. Op welke manier zet je social media in, en hoeveel volgers/likes/links is de “goede fanbase”? Het is niet erg om beginner te zijn, maar wel zonde van je tijd en inspanning als het "te bescheiden" blijkt. Op naar uitdagend!

Social media roadmap
Er zijn 9 verschillende posities in de social media roadmap. Astro André, André Kuipers, had een enorme fanbase maar reageerde niet. Super interessant! Obama’s verkiezingssucces komt vanuit de positie “uitdagend”, een grote fanbase die heel betrokken is. Wat denk je, dat wil ik wel maar kan ik dat ook? Oh yes you can!
Wijze van interactie

In de kolommen van de Social Media Roadmap wordt de wijze van interactie, de mate van verbinding aangegeven. Juist omdat interactie en verbinding de ultieme drivers van gebruikers van social media zijn. De verschillende fasen van verbinding zijn: zenden, reageren en engagement.

Het bereik
In de rijen van de Social Media Roadmap wordt de mate van bereik aangegeven. Social media zijn massamedia en daar past een zicht op bereik bij als onderdeel van succes. De verschillende mates van bereik zijn: laag, gemiddeld en hoog. Het bepalen van wat laag, gemiddeld of hoog is, heeft te maken met de grootte van de doelgroep die je wil bereiken.

 


 

Wat Marketing Meesters voor je betekent

Inrichten van social media is een kwestie van mouwen oprollen en aan de slag. Er zijn tal van klusjes die gedaan moeten worden, en je ziet zienderogen je fanbase groeien. Dat is stap 1. En daarna pak je door met de juiste berichten op de juiste tijd. 

 

meten-is-weten-in-social-media

Begeleiding
Wanneer je de indruk hebt dat je social media kanalen wel een nieuw verfje kunnen gebruiken, en je dat het liefste zelf doet, dan begeleiden we je daarbij. We komen op gezette tijden bij je langs, en bespreken wat je beste kan doen.  Ondertussen ga je aan de slag, en zet je je stappen. De volgende keer bekijken we de resultaten en doen we de volgende stap.
Advies op maat
Onze adviezen zijn altijd op de maat van je organisatie en de branche waarin je actief bent. We bekijken natuurlijk ook de concurrentie. Wat zijn je kansen of heb je een inhaalslag te maken? En wie binnen je organisatie heb je hierbij nodig? Wat kan je zelf handelen en waar heb je echt geen tijd voor maar is wel nuttig. We helpen je op maat.
Workshop
Je wilt meteen dat je collega’s meedoen in het juist inrichten van social media. Gezamenlijk doelen stellen. Een plannetje maken wie wat doet en meteen aan de slag? Dat kan met een workshop. Met 8 deelnemers kan je in een dag al je social media optimaliseren, goed inrichten, alvast een paar berichten posten en tools uitproberen. Doen? Bel ons!

 


 

De mensen van Marketing Meesters hebben alle kanalen van social media ingericht bij Against Cancer. Dankzij Marketing Meesters is Social Media van Against Cancer een groot succes!

Digital_Masters_werkt_met_Jeltje_Gieles_aan_de_inrichting_van_social_media

Jeltje Gieles

Communicatiemanager Against Cancer