Social Media Inzetten In Je Strategie Levert Je Meer Klanten Op
MASTERING SOCIAL MEDIA

mastering-social-media

 

Niet alleen individuele gebruikers en beroemdheden vonden massaal de weg naar social media, bedrijven zijn druk bezig met dezelfde route. Beter gezegd, meer en meer bedrijven bereiken via social media hun publiek. Zijn het slimme instrumenten die ons in staat stellen te verbinden? “In social media ligt meer waarde verborgen dan de meeste bedrijven op dit moment lijken te beseffen”, aldus het vooraanstaande adviesbureau McKinsey. 

Een slimme organisatie is een alom verbonden social media organisatie.

Social Media Waarde Toevoegen

Social media strategie?
Gaat het om een socialmedia-strategie? Of juist om strategisch inzetten van social media? Bij strategie gaat het om de richting van een organisatie op de lange(re) termijn, met het (eind)doel voor ogen. Wat het doel van een organisatie ook is, wanneer besloten wordt dat social media een rol gaan spelen, dan zullen social media ook een bijdrage moeten leveren in het halen van die doelen. En dat kan, mooi he?
Ontsluiten van waarde
Social media ondersteunen interactie tussen diverse mensen op willekeurige plekken binnen en buiten de organisatie. Organisaties staan uiteraard niet op zichzelf en bevinden zich ergens in een netwerk van mensen, activiteiten en andere organisaties die met elkaar en met de organisatie informatie uitwisselen, interactie hebben. De totale waarde van social media voor organisaties vind je in interne en externe informatie-uitwisseling.
Social business plan
Een social business is een aantrekkelijke plaats om te werken en om zaken mee te doen. Een social business heeft social media verweven in interne en externe communicatie, in kennisvergaring, in concurrentie-analyse, in arbeidsmarktcommunicatie. Doet aan co-creatie, social klantenservice en webcare. Dat vraagt om een goed social business plan.

Voor wie is mastering social media?

Ben je al gevorderd gebruiker van social media? En zet je het in voor communicatie? Maar is social media nog geen money maker? Wordt social media gezien als kostenpost? Dan is het tijd voor mastering social media. 

Doe een voorproefje, schrijf je in voor een mini Masterclass Social Media!

Schrijf je gratis in!

 

uit-social-media-is-veel-te-winnen

Informatiemaatschappij

We leven in een tumultueus tijdsgewricht, daar is geen ontkomen aan. Het is duidelijk dat we in een overgang zitten van het industriële tijdperk naar dat van de informatiemaatschappij. En social media spelen daar een grote rol in.

Waardenetwerken

Waardenetwerken zijn de plaats waar de oude en de nieuwe economie gaan samenwerken. Waardenetwerken kenmerken zich door een heldere communicatie en direct samen ‘zakendoen, ontwerpen, maken en beoordelen’. Social media zijn daarin het fundament. 

 

Kansen pakken

Absolute voorwaarden hierbij om als organisatie te blijven voortbestaan zijn kennis en inzet van de sociale media. De organisatie van nu heeft een keuze: meedoen, of de storm afwachten met het risico te laat te zijn ... 

 

 


 

 
 
 
 
waardetoevoeging-door-social-media-in-de-gehele-organisatie

Waarom is social media zo belangrijk?

Social media beïnvloeden ons in hoge mate als individu. Het lijkt sterk op een toename van egocentrisme. Is de betekenis van verbondenheid en 'being friends' aan het verschuiven, aan het verbreden? Stellen we steeds hogere eisen aan alles en iedereen en zijn we in sociale zin veranderd? 
Alleen daarom al is social media belangrijk voor bedrijven.

Alvast hierover lezen? We hebben hier het eerst hoofdstuk van het succesvolle boek Like this voor je! 

Download hoofdstuk 1 Like This!

Social Samenleving
De samenleving is aan het veranderen, niet alleen maar door, maar zeker onder invloed van social media. Generaties worden niet alleen ingedeeld op leeftijd maar ook in de mate van internet- en socialmedia-acceptatie en verbondenheid. We maken steeds meer gebruik van online nieuwsbronnen – al dan niet via de bekende persbureaus en mediabedrijven – dan van gedrukte versies. We stellen hogere eisen aan onze politieke bestuurders en maken meer zelf keuzes in hoe we ons als deelnemers presenteren in maatschappelijke zin. 
Social organisatie
Organisaties staan aan de vooravond van grote veranderingen als gevolg van social media. Communicatie en marketing zijn al volop bezig, waarbij communicatie steeds meer gaat lijken op crisiscommunicatie en marketing langzaam overgaat op inbound marketing. We leren, onderzoeken en zoeken online naar kennis. Daarnaast verandert 
er veel in de werk-privébalans, met name in die van de kenniswerker, dat zich de komende jaren verder zal uitkristalliseren
Waardetoevoeging
Het gebruik van social media door organisaties draagt bij aan de organisatiedoelen in de vorm van waardetoevoeging of verlaging van de kosten of een combinatie van beiden.  Dat is de verborgen waarde van social media wat rechtvaardigt dat social media onderdeel moet zijn van de strategie van een organisatie en niet als losse entiteit naast andere kanalen moeten bestaan?

 


 

Wat Marketing Meesters voor je kan betekenen

Marketing Meesters ging in 2007 social - en dan tellen we LinkedIn niet mee. We hebben de schrijfster van het succesvolle boek Like this! - de route naar een geslaagde social media bedrijfsstrategie - aan boord. We durven dus wel te stellen dat we weten waarover we praten. Word jij ook Master in Social Media?

 workshopwerkbladen uit Like this

iedereen_social_media_expert
Advies op maat
Om een social business te worden, heb je om te beginnen een goed plan nodig. Op basis van je huidige en gewenste situatie maken we dat graag voor je en verzorgen desgewenst (delen van) de uitvoering ervan. En dat doen we zo dat je het zo snel mogelijk zelf kan.
Masterclass Like this!
Wil je meteen aan de slag? Boek dan onze Masterclass Like this! voor een geslaagde social media bedrijfsstrategie. We behandelen de workshop uit het boek Like this! Gegarandeerd succes.
Lekker lezen
Een van onze Marketing Meesters is de schrijver van het succesvolle boek Like this! De route naar een geslaagde social media bedrijfsstrategie. Download alvast het eerste hoofdstuk of bestel meteen het boek.

 


 

digital_masters_to_help_you_get_the_most_revenue_out_of_social_media