Niet alleen individuele gebruikers en beroemdheden vonden massaal de weg naar social media, bedrijven zijn druk bezig met dezelfde route. Beter gezegd, meer en meer bedrijven bereiken via social media hun publiek. Zijn het slimme instrumenten die ons in staat stellen te verbinden? “In social media ligt meer waarde verborgen dan de meeste bedrijven op dit moment lijken te beseffen”, aldus het vooraanstaande adviesbureau McKinsey.
Een slimme organisatie is een alom verbonden social media organisatie.
We leven in een tumultueus tijdsgewricht, daar is geen ontkomen aan. Het is duidelijk dat we in een overgang zitten van het industriële tijdperk naar dat van de informatiemaatschappij. En social media spelen daar een grote rol in.
Waardenetwerken zijn de plaats waar de oude en de nieuwe economie gaan samenwerken. Waardenetwerken kenmerken zich door een heldere communicatie en direct samen ‘zakendoen, ontwerpen, maken en beoordelen’. Social media zijn daarin het fundament.
Absolute voorwaarden hierbij om als organisatie te blijven voortbestaan zijn kennis en inzet van de sociale media. De organisatie van nu heeft een keuze: meedoen, of de storm afwachten met het risico te laat te zijn ...
Social media beïnvloeden ons in hoge mate als individu. Het lijkt sterk op een toename van egocentrisme. Is de betekenis van verbondenheid en 'being friends' aan het verschuiven, aan het verbreden? Stellen we steeds hogere eisen aan alles en iedereen en zijn we in sociale zin veranderd?
Alleen daarom al is social media belangrijk voor bedrijven.
Alvast hierover lezen? We hebben hier het eerst hoofdstuk van het succesvolle boek Like this voor je!
Marketing Meesters ging in 2007 social - en dan tellen we LinkedIn niet mee. We hebben de schrijfster van het succesvolle boek Like this! - de route naar een geslaagde social media bedrijfsstrategie - aan boord. We durven dus wel te stellen dat we weten waarover we praten. Word jij ook Master in Social Media?