Realiseer Met SEO Hoge Bezoekersaantallen Op Je Website
SEO

SEO
SEO (Search engine optimization) is het toverwoord van elke willekeurige website. Je wilt goed gevonden worden op het web door zoveel mogelijk bezoekers, toch? Met de zoekwoorden die iets over jouw bedrijf, product en/of dienstverlening zeggen, scoor je hoog in de Google ranglijst. En daarmee scoor je.

Alleen met goede SEO wordt je gevonden!

SEO Waar Je Beter Van Wordt

SEO is structuur

Alleen met een slim plan en met een goede structuur, maakt SEO het verschil in gevonden worden. Google heeft strikte regels die Marketing Meesters uiteraard kent. 

SEO op maat

SEO is altijd maatwerk. Het gaat erom waar jouw potentiele klanten op zoeken binnen Google. Dat is maatwerk op jouw bedrijf, op jouw product, op jouw klant.  

Leer SEO zelf

SEO lijkt wel hocuspocus. Dat is het niet. Er is flink wat om te weten, maar dat is te leren. Het lukte ons immers ook ;) En wij vertellen het graag weer aan je door, dan kan je het daarna zelf. 

Het belang van gevonden worden

Gevonden worden in Google is essentieel. Google is de nummer 1-zoekmachine die vrijwel iedereen gebruikt. Je klanten stellen vragen en zoeken naar antwoorden. Hoe dichter jij op de vraag van je klanten zit, hoe beter je gevonden wordt. 

seo-is-belangrijk
Eerlijk duurt 't langst

Google wil wel dat je eerlijk gevonden wordt en heeft een hekel aan trucjes. Daarom veranderen ze het zoekproces regelmatig. 

SEO is niet gratis ..

.. maar wel een stuk goedkoper dan adverteren. En mensen houden niet meer zo van advertenties. Met goede SEO bespaar je dus ook nog. 

SEA

Wil je toch adverteren? Search Engine Advertising (SEA) en SEO kunnen elkaar versterken. In onderzoek welke keywords werken bijvoorbeeld.  

 


 

Screen_Shot_2014-03-31_at_19.31.00

Ga je concurrenten voorbij!

Het doel van SEO en eventueel SEA, is meer bezoek op je website, wij noemen dat 'traffic'. En hoe meer bezoekers, hoe meer potentiele klanten je op je website ontvangt. Hallo hé, wie wil dat niet? 

We hebben een aantal SEO-tips op een rij gezet voor je. Website redesign kan beginnen bij SEO-optimalisatie!

Download de whitepaper

MM_CTA_Checklist_Website_ReDesign.png

 

Bezoeker wordt klant

Als je eenmaal weet op welke zoektermen je bezoekers naar je site komen, dan kan je de volgverstap gaan zetten, en zorgen dat ze klant worden.

Persona's

We beschrijven je potentiële klanten als buyer persona, een fictieve persoon die nogal op je klant lijkt. Zijn of haar informatiebehoefte is daar onderdeel van.

Keywords

Onderdeel van je buyer persona proces is het bedenken en controleren welke keywords - zoektermen in bv Google - belangrijk zijn voor je klanten. Dat gebruik je in je SEO-strategie. 

 


 

Helpt SEO mijn verkoopproces?

Ja nou! SEO is van groot belang in je salesproces. Wanneer je websitebezoeker je gevonden heeft, wil je weten wanneer hij of zij zover is dat hij je diensten of producten wil kopen. Toch :-) Het platform Hubspot is hiervoor zeer geschikt.

 

 

SEO-is-belangrijk-voor-sales

Stap 1: gevonden worden

Ontdek welke zoektermen - enkele woorden of hele zinnen - je webbezoeker gebruikt om jou te vinden. 

STap 2: conversie 

Conversie is digi-talk voor: een onbekende webbezoeker neemt extra actie op je website en wordt: potentiële klant (een lead). 

Stap 3: Close that deal!

Met de juiste keywords zorg je ervoor dat je webbezoeker niet alleen lead wordt, maar zich zo vertrouwt voelt, dat hij tot aankoop overgaat. Deal!  

 


 

"De workshop Vindbaarheid van de website heeft FlevoMeer Bibliotheek inspirerende maar ook praktische tips gegeven om de website nog verder te verbeteren. Martin de Jong van Marketing Meesters geeft deze workshop met veel kennis van zaken waarbij er ook genoeg ruimte is om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen met andere deelnemers."
Mirjam_Sinnema

Mirjam Sinnema

Coördinator Digitale Bibliotheek
Flevomeer Bibliotheek