Alleen met een slim plan en met een goede structuur, maakt SEO het verschil in gevonden worden. Google heeft strikte regels die Marketing Meesters uiteraard kent.
SEO is altijd maatwerk. Het gaat erom waar jouw potentiele klanten op zoeken binnen Google. Dat is maatwerk op jouw bedrijf, op jouw product, op jouw klant.
SEO lijkt wel hocuspocus. Dat is het niet. Er is flink wat om te weten, maar dat is te leren. Het lukte ons immers ook ;) En wij vertellen het graag weer aan je door, dan kan je het daarna zelf.
Gevonden worden in Google is essentieel. Google is de nummer 1-zoekmachine die vrijwel iedereen gebruikt. Je klanten stellen vragen en zoeken naar antwoorden. Hoe dichter jij op de vraag van je klanten zit, hoe beter je gevonden wordt.
Google wil wel dat je eerlijk gevonden wordt en heeft een hekel aan trucjes. Daarom veranderen ze het zoekproces regelmatig.
.. maar wel een stuk goedkoper dan adverteren. En mensen houden niet meer zo van advertenties. Met goede SEO bespaar je dus ook nog.
Wil je toch adverteren? Search Engine Advertising (SEA) en SEO kunnen elkaar versterken. In onderzoek welke keywords werken bijvoorbeeld.
Het doel van SEO en eventueel SEA, is meer bezoek op je website, wij noemen dat 'traffic'. En hoe meer bezoekers, hoe meer potentiele klanten je op je website ontvangt. Hallo hé, wie wil dat niet?
We hebben een aantal SEO-tips op een rij gezet voor je. Website redesign kan beginnen bij SEO-optimalisatie!
Als je eenmaal weet op welke zoektermen je bezoekers naar je site komen, dan kan je de volgverstap gaan zetten, en zorgen dat ze klant worden.
We beschrijven je potentiële klanten als buyer persona, een fictieve persoon die nogal op je klant lijkt. Zijn of haar informatiebehoefte is daar onderdeel van.
Onderdeel van je buyer persona proces is het bedenken en controleren welke keywords - zoektermen in bv Google - belangrijk zijn voor je klanten. Dat gebruik je in je SEO-strategie.
Ja nou! SEO is van groot belang in je salesproces. Wanneer je websitebezoeker je gevonden heeft, wil je weten wanneer hij of zij zover is dat hij je diensten of producten wil kopen. Toch :-) Het platform Hubspot is hiervoor zeer geschikt.
Ontdek welke zoektermen - enkele woorden of hele zinnen - je webbezoeker gebruikt om jou te vinden.
Conversie is digi-talk voor: een onbekende webbezoeker neemt extra actie op je website en wordt: potentiële klant (een lead).
Met de juiste keywords zorg je ervoor dat je webbezoeker niet alleen lead wordt, maar zich zo vertrouwt voelt, dat hij tot aankoop overgaat. Deal!
"De workshop Vindbaarheid van de website heeft FlevoMeer Bibliotheek inspirerende maar ook praktische tips gegeven om de website nog verder te verbeteren. Martin de Jong van Marketing Meesters geeft deze workshop met veel kennis van zaken waarbij er ook genoeg ruimte is om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen met andere deelnemers."
Coördinator Digitale Bibliotheek
Flevomeer Bibliotheek